Efter drygt en veckas chartersemester och en trött helg efter många timmars förseningar är det dags att börja uppta bloggandet igen. Det har blåst upp till kraftig storm utomhus och i rädsla för hur länge strömmen skulle finnas kvar fick det bli snabba pix i köket idag. 

Jag har aldrig varit ett fan av kassler, däremot är jag förtjust i sältan den medför. Så av just den anledningen beslutade jag mig för att köpa hem en bit häromdagen. Tillsammans med goda grönsaker och några andra få ingredienser kokade jag snabbt ihop en mättande och mycket smakrik gryta! 

Smakrik måndagsgryta på kassler

200 g kassler
1 st gul lök
1/2 st röd paprika
1 hg skogschampinjoner
1/2 st svampbuljongtärning
1 tsk timjan
1 dl vatten
2 dl grädde
Smör till stekning

Hacka, strimla och tärna grönsakerna och kasslern i önskade former.
Fräs i en djup stekpanna.
Häll på vatten och låt puttra 2 minuter.
Häll på grädde och timjan och låt koka ihop. 
Servera med valfria tillbehör.
Idag valde jag att göra couscous och ugnsrostade majskolvar.




Prova gärna! Och ps. Inget salt behövs då kasslern tillför så mycket sälta!

// Malin


1 kommentarer

Maria

01 Nov 2013 16:52

Ser supergott ut och låter enkelt att laga.
:-)
Maria

Svar: Tack Maria :)
Malin Lindgren

Kommentera

Publiceras ej