Det var verkligen inte igår som jag bloggade. Men nu är sommaren med all säkerhet över och med det sagt så tror jag att det ska bli bättre med inläggen här. 
 
Jag insåg häromdagen att jag nog ibland tror att maten jag lagar inte är något som inspirerar just för att det jag lagar oftast inte kräver någon vidare tid eller många ingredienser. Men kanske är det just det som lockar många? Goda och enkla alternativ till vardagsmaten. 
 
Därför följer nu ett fantastiskt simpelt recept på en riktigt god och mör kyckling som faller sönder när man rör den med gaffeln.
 
Pulled chicken a'la snabba ryck 
2 personer 
 
2 st kycklingfilèer
1 dl Sweet Baby Ray's barbecue sauce "Hickory & Brown Sugar"
1/4 dl kalvfond
1 msk rökt paprikapulver
 
Sätt ugnen på 100 grader. Lägg filéerna i en ugnsform med tillhörande lock. Häll på resterande ingredienser och gnid in ordentligt i kycklingen. Sätt på locket och sätt in formen i ugnen. Låt stå tills du behagar plocka ut den efter sådär 3-5 timmar. 
 
 
 

Servera med vad du gillar. Vi gillar en smarrig grönsallad med aioli till. Lägg gärna alltihop o ett tortillabröd och snurra ihop. Eller gör en egen vitlökssås på yoghurt och creme fraiche och baka potatis till. Precis som du själv önskar alltså! 
 
Smaklig måltid!

Kommentera

Publiceras ej